Workshop Wakelake

Prvý a nie posledný workshop na Zlatých pieskoch máme úspešne za sebou. Téma bola zameraná na efektívne precvičenie brušného svalstva a Core. Bol to náš prvý workshop vonku a teší ma sa takej veľkej účasti. Prešli sme si cviky od aktivácie až po efektívne precvičenie brucha a na záver sme si zacvičili to čo sme sa naučili. Na konci článku sme pre vás natočili video ,kde si môžete pozrieť cviky ,ktorými sme sa zaoberali.

Čo je Core/Stred tela ??

Spolupráca svalov stredu tela je jedným z najdokonalejších systémov, aké sme od prírody mohli dostať. Ovplyvňuje fungovanie celého organizmu a dovoľuje nám vykonávať všetky úžasné pohyby každý deň – zdvíhať bremená, tancovať, behať, chodiť, skákať podstate všetky pohyby ktoré realizujeme môžme vykonať len pomocou stredu tela ak je efektívny a pracuje správne tak môžme dosahovať omnoho lepšie výsledky ale aj nám pomôže od bolesti spodného chrbta tak neváhajte a poďte sa pozrieť čo je ten Core aké svaly ho tvoria a ako ho správne cvičiť.

 

Svaly Core

CORE tvoria skupina svalov, ktoré sa nachádzajú v oblasti brušnej dutiny

1. bránica (m. diaphragma), 

2.panvové dno (m diaphragma pelvis), 

3.priečny sval brucha (m. transversus abdominis)

4. hlboké svaly chrbtice (mm. multifides). Tieto svaly patria spoločne medzi tzv. posturálne svaly (Posturálne svaly = držia „postoj“ / Pohybové svaly = hýbu telom.

Niektoré odborné zdroje uvádzajú ešte ďalšie svaly v rámci hlbokého stabilizačného systému (napríklad štvorhranný sval driekový, m. quadratus lumborum či driekobedrový sval, m. iliopsoas).

Nezabúdajte cvičiť treba správne ak sa chcete dozvedieť viac informácii a naučiť sa cvičiť a nebiť cvičený neváhajte a zúčastnite sa našich workshopov dozviete sa a zároveň sa naučíte ako nové informácie realizovať aj v praxi.

Na záver sľúbené cviky video ako náhle začneš nezabudni cvičiť mysli na tieto body:

Výber správneho cviku podľa tvojich možností.

Vykonávaj cvičenia technicky správne a pomaly.

Preciťuj brušné svaly a keď cítiš že to prechádza na chrbát 

nerob celý rozsah pohybu ale postupne.

Správne dýchať.

Varianty pre začiatočníkov. 
1.Cvičenie: Ľah na chrbte tlačenie do kolien. (Pre aktiváciu) 2.Cvičenie:Superman Balansujeme na rukách a kolenách. Zdvihneme pravú nohu a ľavú ruku, pravá noha siaha smerom dozadu a ľavá ruka smeruje dopredu. Držíme. 
3.Cvičenie: Medveď Balansujeme na rukách a kolenách. Držíme 4.Cvičenie: Plank na lakťoch 
5.Cvičenie: Ľah na chrbte striedavo Ľ,P DK k podložke 
6.Cvičenie: Skracovačky: nezabúdajte si dať ruky na krčnú chrbticu pre stabilizáciu !!

Varianty pre pokročilejších: 
1.Cvičenie: V-výdrž (Pre akticáciu) 
2.Cvičenie: Superman s pohybom končatín
3.Cvičenie: Medveď v pohybe 
4.Cvičenie: Plank s presúvaním kettlebellu 
5.Cvičenie: Ľah na chrbte súčasne DK k podložke 
6.Cvičenie: Ľah na chrbte súčasne DK k podložke a mierným zdvihnutím panvy.

 

Páčil sa Vám tento článok ?

Share on facebook
Zdielať
Share on twitter
Zdielať
Share on linkedin
Zdielať
Share on pinterest
Zdielať

Zanechajte komentár